Nasze skrzydlate stado

Chyba opowiadałam Wam chyba już kiedyś o naszych ptaszyskach? 

Bo nasze stado jest też skrzydlate! W naszym domu mieszka aż pięć papug! 



To jest Cookie, zwana też czasem Fruzią:


A ten bardziej kolorowy to Józek. 


Cookie i Józek są rozellami. Są już z nami od dawna. 

Ale widocznie w domu było za cicho i za spokojnie, bo niedawno przyjechały jeszcze dwie papugi, Berkley i Zigi. One z kolei są aleksandrettami. Berkley to dziewczyna, a Zigi to chłopak. Można go poznać po czarnej obroży na szyi. 


Papugi są fajne, ale trochę dziwne.


Na co dzień mieszkają w takich dużych klatkach, ale często latają sobie po pokoju i strasznie rozrabiają.



Mamusia mówi, że nasz salon przypomina trochę małpi gaj, nie bardzo to rozumiem, bo przecież żadnych małp tam nie ma. Może kiedyś jeszcze przyjadą? 

Ptaszyska mają dużo różnych gałęzi do siadania, ale lubią też siadać sobie w dziwnych miejscach, na przykład na lampie:



Siedzą sobie tak na tej lampie i siedzą, aż nagle obie na raz postanawiają sobie uczesać kuperki:

 

albo sprawdzić co Tatuś ma w komputerze:


albo na widelcu...


albo jak się siedzi na telewizorze...


Powiem szczerze, że trochę dziwnie się czuję, kiedy papugi latają po pokoju. 


Mamusia każe nam wtedy siedzieć spokojnie i nie pozwala ich ganiać...


Mnie to w sumie nie chciało by się za nimi biegać, ale Fibi na pewno bardzo żałuje, że nie można...


Tatuś mówi, że zaganianie to jest Fibci życiowa misja. Kiedyś, w swoim dawnym życiu zaganiała owieczki, a teraz chciałaby zaganiać nasze papugi!

No ale nic z tego, rodzice nie pozwalają jej. 

Ale pilnować pozwalają. 


Ale tylko wtedy, kiedy są schowane w klatce.


No i rzeczywiście Fibcia często ich pilnuje. 


Pewnie żeby nie uciekły. Ani górą, ani dołem... 


No ale ja myślę, że z klatki to raczej nie uciekną. 

Na tych zdjęciach nie widać Bohunka, a to dlatego, że były robione zanim Bohun do nas przyjechał. 

Ale on zupełnie nie zwraca uwagi na papugi, myślę że traktuje je jak każdy nowofundland: ze stoickim spokojem...

Pisałam, że mieszka z nami pięć papug, ale tak naprawdę piąta mieszka na górze, w pokoju Mirci. Ma na imię Krysia i jest nimfą. A tak w ogóle to jest chłopakiem, śmieszne nie ? 

Ale jej historię opowiem Wam już innym razem...




10 komentarzy:

  1. Piękne ptaki! Papugi fascynują mnie od dawna, ale jakoś nigdy nie miałam z nimi bliższego kontaktu. Wydawało mi się, że nie da się pogodzić tych dwóch światów (psiego i ptasiego, o kocim nie mówiąc). Gadają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie gadają, ale za to strasznie głośno wrzeszczą, chyba głośniej niż my wszyscy razem!
      Jakoś tam się razem godzimy, ale koty to chyba by nie były takie grzeczne jak my...
      Pozdrawiam
      To ja, Mila!

      Usuń
  2. Przepiękne ptaszki. No to macie wesoło w domku, oj wesoło. Mój sąsiad z piętra ma papugi, kanarki i...kota, jakoś żyją razem. Słychać na całej klatce schodowej wrzask papug i śpiewy kanarków, a na działce ma jeszcze gołębie.
    Buziaki dla Was.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się: mamy w domu wesoło :) No i słychać nas na pewno na całej ulicy! Pozdrawiamy i ściskamy!
      To ja, Mila :)

      Usuń
  3. Lubię obserwować papugi, są niezwykłe, ale nie wiem czy chciałabym mieć w domu. Kot w każdym razie by dostał kręćka, bo już jak widzi gołębia za oknem to szaleje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te papużki:)
    Ja jednak jestem zdecydowaną przeciwniczką hodowli ptaków w domu, bo to wbrew ich naturze. U Ciebie mogą jeszcze rozprostować skrzydła, ale jak myślę o tych w klatkach całe życie :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sonic, nasze papużki są z odzysku, czyli adoptowane, tak jak my :) Ale to prawda że najlepiej im by było na wolności, ale nie w naszym klimacie... pozdrawiam!
      To ja,Mila :)

      Usuń
  5. O, na pewno by dostał kręćka. Pewnie by chciał je zaganiać, tak jak Fibi!
    Pozdrowienia!
    To ja, Mila :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No to i halasliwie i kolorowo macie! A Fibi niech pilnuje, no przeciez KTOS MUSI!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...